Libidoul feminin: Indicatorul esențial al sănătății sexuale. Află care sunt cauzele scăderii dorinței sexuale, cum se manifestă și ce poți face pentru a o stimula

Stil de viata sanatos si beneficii nemasurabile pe termen lung
July 1, 2022
Sex-appeal – cum poate un model de videochat sa atraga cu o atitudine provocatoare
July 1, 2022
Arata toate articolele

Libidoul feminin: Indicatorul esențial al sănătății sexuale. Află care sunt cauzele scăderii dorinței sexuale, cum se manifestă și ce poți face pentru a o stimula

Calitatea vieții tale și starea generală de sănătate sunt determinate de o serie de factori: psihologici, sociali, fizici, economici, aspecte pe care nu poți întotdeauna să le controlezi, dar pe care le poți îmbunătăți analizând problema în profunzime. Deși nu există o singură soluție salvatoare pentru orice obstacol, ai posibilitatea de a o lua pas cu pas și de a medita asupra lucrurilor la care vrei să faci o schimbare.

Una dintre chestiunile cu care multe femei se confruntă într-un anumit punct al vieții este dorința sexuală precară (sau libidoul scăzut), situație care poate fi normală sau care poate semnala o problemă de sănătate, o neînțelegere pe plan sentimental, nemulțumiri privind aspectul fizic etc. Pentru a înțelege mai bine legătura dintre apetitul sexual și situațiile descrise mai sus, este important să înțelegem ce este libidoul și care sunt cauzele ce determină fluctuațiile acestuia.

Libidoul sau apetitul sexual sunt adesea considerate sinonime, însă unele persoane preferă să facă distincția între cei doi termeni. Apetitul sexual este de cele mai multe ori asociat cu o nevoie biologică, bazată pe instinct, în timp ce libidoul reprezintă dorința de a întreține raporturi sexuale, dorință care poate fi influențată de mai mulți factori. Care este mai exact definiția libidoului în termeni simpli?

1. Ce este libidoul?

Libidoul este un termen folosit în mod obișnuit pentru a descrie dorința de intimitate și de angajare în activități sexuale. Acesta este influențat de un cumul de factori, însă nivelul libidoului poate să difere și de la o persoană la alta în funcție de anumite criterii (sex, stil de viață, relațiile cu cei din jur etc.). Mulți asociază apetitul sexual cu libidoul, însă cele două concepte nu sunt perfect sinonime, ci doar în strânsă legătură unul cu celălalt. Apetitul sexual ține mai mult de impulsul de a satisface nevoile sexuale, pe când libidoul este aspectul psihic care stimulează impulsul sexual. Lipsa libidoului poate fi un indicator esențial al stării tale psihice și fizice și te poate afecta atât pe plan personal, cât și pe plan profesional, motiv pentru care este bine să înțelegi cum se manifestă scăderea libidoului și ce poți face pentru a-l îmbunătăți.

2. Simptomele unui libidou scăzut

Nu există un nivel „standard” al libidoului sau o unitate exactă prin care să poată fi măsurat, fiecare persoană fiind diferită în felul său. Fluctuațiile majore sunt însă vizibile și se pot manifesta în mai multe feluri. Simptomele variază în funcție de tine și de felul în care reacționezi în situațiile de natură sexuală pe care le întâlnești. Printre cele mai comune simptome se numără:

  • Lipsa interesului pentru orice tip de activitate sexuală, inclusiv pentru masturbare
  • Fantezii sexuale rare sau inexistente
  • Îngrijorări pregnante cu privire la lipsa apetitului sexual
  • Sentiment de jenă, anxietate, frustrare sau de indiferență când vine vorba de sex

Există momente în care majoritatea femeilor simt că nu sunt suficient de active sexual, iar lipsa dorinței de a întreține raporturi intime devine treptat un motiv de îngrijorare. Multora le este greu să vorbească deschis despre această problemă, în special cu partenerul, însă este bine de știut că astfel de perioade mai „serbede” din punct de vedere sexual sunt perfect normale și situația în viața de cuplu nu este întotdeauna factorul declanșator.

Când să apelezi la sfatul medicului?

Dacă ești îngrijorată de mai multă vreme cu privire la lipsa poftei sexuale este bine să apelezi la ajutorul medicului de familie. Astfel poți afla dacă dispoziția ta este influențată de anumite medicamente sau dacă este vorba despre o condiție medicală mai gravă precum diabetul sau bolile arteriale.

3. Factorii care pot contribui la lipsa apetitului sexual

Înainte de a face presupuneri pripite, este indicat să analizezi amănunțit cauzele care ar fi putut duce la scăderea libidoului tău. Fluctuațiile în anumite momente ale vieții sunt perfect naturale, iar motivele pot fi diverse.

Factori fiziologici

Există o serie largă de condiții medicale, medicamente și schimbări fiziologice care pot duce la scăderea libidoului, printre cele mai comune fiind:

  • Dureri în timpul actului sexual sau lipsa orgasmului
  • Boli precum diabet, artrită, hipertensiune arterială, boli coronariene, infecții vaginale, afecțiuni neurologice etc.
  • Tratamente medicamentoase, în special unele antidepresive sau anticoncepționale
  • Fumatul sau consumul de substanțe interzise
  • Consumul excesiv de alcool
  • Intervenții chirurgicale
  • Oboseala

Factori psihologici

Starea de spirit poate influența în mare măsură dorința sexuală, iar cauzele de natură psihologică sunt diverse:

  • Depresia sau anxietatea
  • Stresul, fie el pe plan personal, financiar sau profesional
  • Stima de sine scăzută
  • Experiențe anterioare negative pe plan sexual sau traume

Schimbări hormonale

Dezechilibrul hormonal poate fi un alt factor care duce la lipsa sau la scăderea libidoului, astfel de fluctuații fiind prezente în special în următoarele situații:

  • La menopauza – Nivelul de estrogen scade considerabil odată ce o femeie ajunge la menopauză, lucru care determină lipsa apetitului sexual și poate fi o cauză a uscăciunii vaginale.
  • În timpul sarcinii sau al alăptării – Dezechilibrul hormonal se manifestă puternic și în cazul femeilor gravide sau al celor care alăptează. Oboseala, schimbările ce țin de aspectul fizic și stresul în timpul sarcinii pot contribui de asemenea la lipsa apetitului sexual

Probleme în viața de cuplu

Multe femei asociază intimitatea sexuală cu apropierea emoțională, motiv pentru care problemele ce pot surveni în relația amoroasă cu partenerul pot constitui una dintre cauzele principale ale unui libidou scăzut. Lipsa interesului pentru orice tip de activitate sexuală poate fi determinată de mai multe obstacole pe plan sentimental cum ar fi lipsa unei comunicări eficiente cu partenerul, dispute nerezolvate, lipsa unei conexiuni strânse, comunicarea precară a nevoilor și a preferințelor sexuale, lipsa încrederii etc.

4. Libidoul: Femei vs Bărbați

Sexualitatea poate fi subiectivă, însă există câteva diferențe evidente între bărbați și femei atunci când vine vorba despre libidou. Mai multe studii confirmă că sexul masculin prezintă o dorință mai pronunțată de a întreține relații sexuale, principalul „vinovat” fiind nivelul mare de testosteron. Sunt însă puține cercetări care să includă și factorii psihici, sociali, fiziologici etc. atunci când se realizează o astfel de comparație între cele două sexe.

O diferență majoră între bărbați și femei este felul în care apetitul sexual poate fi stimulat sau declanșat. Bărbații sunt mult mai receptivi la stimulii vizuali, în timp ce femeile simt nevoia de apropiere emoțională și afecțiune, cât și de stimularea celorlalte simțuri (olfactiv, auditiv, tactil). În plus, dorința sexuală a bărbaților este mânată în principal de nevoia de a atinge orgasmul, în timp ce femeile vor să ajungă la un alt nivel de intimitate, fizică și emoțională, alături de partener. Mai mult decât atât, felul în care acestea își exprimă senzualitatea este mult mai fluid și bazat pe emoție.

Deși lipsa interesului sau a dorinței sexuale poate indica o problemă medicală sau un efect advers al medicamentelor, acest lucru nu este întotdeauna un semnal de alarmă. Dacă te afli într-o astfel de situație, există o gamă largă de tratamente la care poți apela.

5. Metode eficiente de îmbunătățire a libidoului

Acum că ți-ai făcut o idee mai amplă asupra factorilor declanșatori ai unui libidou scăzut și diferențele existente între cele două sexe, poți trece la pasul următor: tratarea sau ameliorarea problemei. Poți apela la tratamente naturiste, îți poți schimba obiceiurile de zi cu zi sau te poți adresa doctorului de familie dacă ești convinsă că problema este de natură medicală.

O abordare naturală

Afrodisiacele pe bază de plante sunt o metodă foarte populară de îmbunătățire a libidoului și pot crește intensitatea plăcerii sexuale dacă acestea sunt administrate în mod regulat. Printre alte beneficii se numără reducerea nivelului de stres, care poate fi un alt factor declanșator al libidoului scăzut. Printre plantele cele mai eficiente în acest caz se numără gingsegul, Ciuperca Tibetană (Cordyceps), damiana (numită și afrodisiacul maiașilor), ginkgo biloba, maca etc.

Pe lângă suplimentele pe bază de plante, alte tratamente care s-au dovedit eficiente sunt cele pe bază de L-arginină, care se pot administra oral sau pe organul genital sub formă de cremă.

Complexele pe bază de vitamine nu sunt utilizate în mod particular pentru tratarea libidoului scăzut, însă există o legătură strânsă între carența de vitamine și lipsa poftei sexuale. În alte cuvinte, deficitul de vitamine poate avea un impact negativ asupra vieții tale intime. Asigură-te că organismul tău are „proviziile” necesare de vitamine D, B, B12, zinc și Omega 3.

Comunicarea este cheia

De cele mai multe ori situația din relația amoroasă poate determina lipsa dorinței sexuale, problemele cele mai frecvente fiind lipsa comunicării, a încrederii, a intimității, înfrânarea emoțiior, ranchiuna și nesiguranța în ceea ce privește aspectul fizic. Majoritatea acestor probleme pot fi soluționate prin inițierea unei conversații sincere, atâta vreme cât există înțelegere și calm din partea ambelor „tabere”. Discuția poate include sugestii sau comentarii de tipul: „Aș vrea să încerc acest lucru…” sau „Simt că ar trebui să…”, fără a te impune sau a fi agresivă în vreun fel. Dacă ți se pare necesar, poți oricând apela la ajutorul unui terapeut sau al unui consilier de cuplu care să vă ajute să comunicați mai eficient și să aveți discuții mai sănătoase și productive pe viitor. Astfel vei putea rezolva mai ușor probleme emoționale care duc la lipsa apetitului sexual în general.

Un stil de viață sănătos

Există anumite „tabieturi” pe care le poți adopta în viața de zi cu zi, astfel încât să-ți îmbunătățești atât starea generală de sănătate cât și sănătatea sexuală. Printre cele mai simple și eficiente obiceiuri pe care le poți include în rutină se numără următoarele:

  • Activitățile fizice regulate

Un stil de viață sănătos presupune și includerea activităților fizice în fiecare zi, lucru care îți poate aduce o serie de beneficii printre care și creșterea libidoului. În plus, exercițiile regulate susțin circulația sângelui, contribuie la creșterea stimei de sine și, implicit, ajută la îmbunătățirea aspectului fizic. Printre alte avantaje ale sportului care sunt strâns legate de dorința sexuală se numără și reducerea nivelului de stres și sporirea senzației de fericire. Te poți angaja în activități mai relaxante precum yoga sau activități mai intense precum joggingul sau gimnastica: orice variantă este la fel de eficientă!

  • O dietă echilibrată

Alimentația joacă un rol important pentru sănătatea organismului nostru. Un corp sănătos presupune, de regulă, un nivel sănătos al libidoului, însă există bineînțeles și alți factori care influențează prezența sau lipsa dorinței de intimitate. Apetitul sexual și stimulii gustativi sunt adesea corelate, de aceea există și anumite alimente care pot fi incluse în categoria de „afrodisiace” precum avocado, migdale, căpșune, ciocolată sau stridii.

O dietă sănătoasă presupune în egală măsură evitarea mâncărurilor procesate, a băuturilor îndulcite și a alimentelor care conțin substanțe chimice și coloranți artificiali în exces. Nu este greșit să mai ronțăi câte ceva din când în când, însă nici nu trebuie să ai un cheat day de 4 ori pe săptămână. Asigură-te că incluzi în dieta de zi cu zi cantitatea necesară de proteine, fructe, legume, carbohidrați și semințe. Deși nu există rețeta minune pentru un apetit sexual sporit, o alimentație corectă te poate ajuta să te simți mai bine atât fizic, cât și mental și poate ajuta în mod indirect la îmbunătățirea libidoului.

  • Un somn odihnitor

Studiile arată că o noapte lungă de odihnă poate spori dorința sexuală a femeilor ziua următoare, beneficiu care nu vine de unul singur! Un somn odihnitor poate reduce stresul, stările de anxietate și te va ajuta să întâmpini cu forțe proaspete o nouă zi.

6. Legătura dintre libidou și viața ca model profesional de videochat

Un job în videochat presupune, pe lângă avantaje financiare, un mod de autocunoaștere și de descoperire a propriilor fantezii sau dorințe de care poate nu erai conștientă în mod obișnuit. Explorarea propriei sexualități constituie o parte importantă a unei relații sănătoase atât cu sine, cât și cu partenerul, lucru pe care de multe ori îl ignorăm sau îl catalogăm drept tabu. Așa cum am descoperit în acest articol, lipsa apetitului sexual poate fi de multe ori o problemă de comunicare. Este important ca atât femeile, cât și bărbații, să-și poată exprima liber nevoile sau gândurile cele mai ascunse pentru a se putea regăsi și pentru a înfrânge mai eficient obstacolele ce țin de viața intimă. Avantajul unui rol în industria videochatului este întocmai posibilitatea de a avea discuții deschise pe această temă, cu persoane care se pot identifica cu tine și cu problemele pe care le întâmpini.

Stima de sine scăzută și nemulțumirile ce țin de aspectul fizic sunt, după cum am văzut în prima parte a articolului, printre principalele cauze care duc la scăderea apetitului sexual, lucru care poate da peste cap stilul tău de viață și relațiile amoroase. Industria de videochat oferă femeilor șansa de a trece peste aceste obstacole cu ajutorul unei echipe profesionale și dedicate, pregătite să discute și să dezbată subiecte pe care înainte poate nu aveai curajul să le abordezi.

Printre calitățile esențiale ale oricărui model se numără încrederea de sine, senzualitatea și curajul de explorare a sexualității feminine, calități promovate și încurajate de orice studio de videochat profesionist. Interacțiunea cu clienții depinde în mare măsură de aceste calități și de cât de confortabilă ești în propria piele, motiv pentru care succesul în această direcție este garantat numai dacă ești pregătită să-ți atingi potențialul maxim. Aspectul fizic nu este întotdeauna primordial în această industrie, ci atitudinea și felul în care îți evidențiezi atuurile. Intensitatea dorinței sexuale, sau un libidou crescut, este ingredientul final care-ți va asigura o carieră de succes ca model și care va ajuta, totodată, la îmbunătățirea sănătății tale sexuale și a stilului de viață.

Femeile au un mod unic de a-și exprima propriile dorințe și sentimente, motiv pentru care apetitul sexual se va manifesta întotdeauna altfel decât în cazul bărbaților. Nu-ți fie teamă să explorezi, să te descoperi și să te angajezi în activități care să-ți sporească stima de sine și care să te ajute să-ți dezvolți senzualitatea. Vei avea numai de câștigat!

Sursa foto: Pexels.com

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Login

Lost your password?

en_US
en_US